Allposters
 

Spåra din beställning

Du behöver beställningsnummer och den e-postadress som användes för beställningen:
Klicka här om du vill spåra status för beställningen.

< Back

Spåra leveransen

Om du har några frågor om din beställning kan du kontakta vår kundtjänst.Du kan även skicka din fråga till adressen bestallningar@allposters.com.
Vår kundtjänstpersonal kommer att behandla din förfrågan så snart de kan

< Back

Returrätt

Vad är er returpolicy?
Vår internationella verksamhet ska stänga ner, så vi kan inte skicka några ersättningsprodukter efter den 24 december.

Felaktiga eller skadade artiklar (fotoreturer):
Om vi skickat fel produkt eller om den kommer fram i skadat eller dåligt skick, mejla en digital bild på den skadade/felaktiga produkten och paketet till returer@allposters.com. Se till att inkludera följande i meddelandet: ditt ordernummer, leverans-ID eller artikelnummer, en kort beskrivning om varför du returnerar produkten samt om du vill ha en ersättningsprodukt eller en återbetalning. Observera att vi inte skickar några ersättningsprodukter efter den 24 december. Se till att skicka din förfrågan inom 30 dagar efter att du mottog leveransen. Din förfrågan kommer att behandlas inom 48 timmar och vi skickar ett mejl som bekräftar att ersättningen eller återbetalningen är på väg. Om du väljer en återbetalning eller returnerar en produkt efter den 24 december så betalar vi tillbaka hela beloppet för produkten och fraktkostnaden.

Övriga returer:
Om dina varor kom fram i gott skick, men du har ångrat dig är det inga problem! Du kan returnera din vara inom 30 dagar från mottagandet mot full återbetalning av varans pris.

Om du meddelar oss om att du vill returnera din vara inom 14 dagar efter mottagandet, kan du också få rätt till återbetalning av fraktkostnaden. Fraktkostnaden är beloppet som du betalat för leverans av dina varor till din valda leveransadress (med undantag för merkostnader för icke-standardfrakt). Vi återbetalar inte fraktkostnaden för specialtillverkade beställningar. Specialtillverkade artiklar inkluderar alla inramade artiklar, kanvas, konst på akryl, konst på metall, loftkonst, och/eller produkter med Foton till Konst [eller Mina foton]. För att kvalificera för en återbetalning av fraktkostnaden (om tillämpligt), måste du returnera varan inom 14 dagar efter begäran om återbetalning.

För att returnera en vara, förpacka den i originalemballaget och bifoga det ifyllda returformuläret på baksidan av packsedeln som medföljer din beställning. Du kan också informera oss om att du vill returnera en vara per post, fax eller e-post. Ange ditt namn, postadress, e-postadress, telefonnummer och ditt beställningsnummer, leverans-ID och / eller artikelnummer. Vi rekommenderar att du skriver en kort beskrivning av orsaken till returen.

Tänk på att du måste att betala de direkta kostnaderna för att returnera varan. Vi rekommenderar att du returnerar artikeln med en spårbar metod. Om du returnerar en vara som normalt inte kan returneras per post, ansvarar du fortfarande för kostnaden för att skicka tillbaka varan. Tabellen nedan ger en rimlig uppskattning av returkostnaden:

Produkttyp Emballagetyp Beräknad returkostnad
Affisch / T-shirt / Plåtskylt / Andra små produkter rör / påse / liten låda SEK 68,00 - SEK 291,00
Bildtapet stort rör SEK 123,00 - SEK 345,00
Liten inramad/specialtillverkad produkt låda för liten ram (ca max 70 × 60 × 5 cm) SEK 123,00 - SEK 345,00
Pappfigur / Medelstor inramad/specialtillverkad produkt låda för medelstor ram (ca max 90 × 70 × 8 cm) SEK 127 - SEK 409,00
Stor inramad/specialtillverkad produkt låda för stor ram (ca max 105 × 80 × 10 cm) SEK 318,00 - SEK 454,00

Välj något av våra returcenter:
Art & AllPosters
c/o Laser Transport International Ltd
Lympne Distribution Park
Hythe, Kent, CT21 4LR
United Kingdom
Art & AllPosters (Rücksendungen)
p/a Egetra
Herrenpfad-Süd 40
D-41334 Nettetal
Tyskland
Art & AllPosters (Retours)
p/a Egetra S.A. Transports International
3/5, rue Marc Seguin
95194 Goussainville Cedex
Frankrike
Art & AllPosters (Returns)
De Voorde 40
5807 EZ Oostrum
Nederländerna

Återbetalningar
Återbetalningar sker med samma betalningssätt som du använde för den ursprungliga transaktionen. Du kommer inte att debiteras några avgifter vid en sådan återbetalning. Förutom för fotoreturer kan vi komma att hålla inne med återbetalningen tills vi har tagit emot varorna eller tills du har styrkt att du har skickat tillbaka varorna, beroende på vilket som sker först.

Byten
Om din vara kom fram i gott skick, men du skulle vilja byta ut den mot en produkt i en annan storlek eller till en annan vara, returnera varan för en återbetalning enligt instruktionerna under "Övriga returer" och gör en ny beställning.

< Back

Kontakta oss

E-post:

 
Order- och kundtjänstförfrågningar: bestallningar@allposters.com
Använd den här adressen om du har frågor om en beställning eller om hur man gör en beställning.
   
Affärsutveckling: foretag@allposters.com
Använd den här adressen om du har frågor om en beställning eller om hur man gör en beställning.
   
Feedback/förslag: forslag@allposters.com
Använd den här adressen om du vill lämna feedback eller förslag rörande AllPosters.se.
   
Marknadsföring: marketing@allposters.com
Använd den här adressen om du vill diskutera ett förslag rörande marknadsföring eller affärsutveckling eller vårt affiliateprogram. Skicka inte konfidentiell eller äganderättsskyddad information via den här kanalen.
   
Marknadsavdelningen: merchandising@allposters.com
Använd den här adressen om du säljer produkter och vill sätta dig i kontakt med vår marknadsavdelning. Om det är första gången du kontaktar oss ber vi dig skicka en katalog till marknadsavdelningen på adressen nedan.
   
Affiliateprogram: samarbetsforetag@allposters.com
Använd den här kontakten om du har frågor om våra branschledande samarbetsprogram.
   
Program för företagskunder och branschkunder: foretag@allposters.com
Den här kontakten använder du som är affärskund och söker en allt-i-ett-butik med konkurrenskraftiga priser.
 
Post:

 
Betalning med check: Order Processing
AllPosters.com
P.O. Box 742124
Los Angeles, CA 90074-2124
   
Returer: Art & AllPosters
c/o Laser Transport International Ltd
Lympne Distribution Park
Hythe, Kent, CT21 4LR
United Kingdom

Art & AllPosters (Rücksendungen)
p/a Egetra
Herrenpfad-Süd 40
D-41334 Nettetal
Tyskland

Art & AllPosters (Retours)
p/a Egetra S.A. Transports International
3/5, rue Marc Seguin
95194 Goussainville Cedex
Frankrike

Art & AllPosters (Returns)
De Voorde 40
5807 EZ Oostrum
Nederländerna
Telefon:

 
Huvudkontor
Företagstelefon +1 (510) 879-4700
Företagsfax (510) 588-3915
 
Kundtjänst i USA
På engelska
Kunder i USA(Gratis): +1(888)654-0143
Övriga internationella kunder: +1(919)277-2172
På spanska
Kunder i USA(Gratis): +1(866)707-7709
Övriga internationella kunder: +1(919)597-7014
På franska
Kunder i Frankrike: +1(919)277-2172
Fransktalande kunder i Kanada(Gratis): +1 (919) 597-7015
Andra fransktalande internationella kunder: +1(919)597-7015
Övriga internationella kunder: +1(919)597-7015
 
Kundtjänst i Europa
På engelska
Kunder i Storbritannien: +44 (0) 20 8435 6555
Kunder utanför Storbritannien: +44 (0) 20 8435 6555
På franska
Fransktalande kunder i Frankrike : +33 (0) 176 607 127
Andra fransktalande europeiska kunder: +33 (0) 176 607 127
Fransktalande kunder i Schweiz +41 (44) 595 94 01
Fransktalande kunder i Belgien +32 (9) 277 94 21
På spanska
Spanska kunder: +34 (0) 911 516 713
På tyska
Tysktalande kunder i Tyskland: +49 (0) 891 214 007 44
Tysktalande kunder utanför Tyskland: +49 (0) 891 214 007 44
Tyskspråkiga kunder i Schweiz +41 44 595 94 01
På italienska
Italienska kunder: +39 (0) 0699 268 349
Italiensktalande kunder i Schweiz +41 44 595 94 01
På holländska
Kunder i Nederländerna Tel: +31 (0) 40 - 4012042
Kunder i Nederländerna Fax: +31 (0) 478-511014
Nederländsktalande kunder i Belgien: +32 9 277 94 21
 
**Vi har stängt följande helgdagar:

Påsk
Queensday (Holland)
Uppstigningen|Ascension
Självständighetsdagen|Independence Day
Jul
Nyår

 
< Back

De vanligaste frågorna till kundtjänst:

Var är min beställning och hur spårar jag leveransen?

Klicka här om du vill spåra din beställning.

Spåra leveransen

Var är mitt spårningsnummer?

Paketspårningstjänst finns inte tillgänglig för DHL WorldMail-leveranser eftersom de levereras via flygpost till destinationslandet/-kontinenten och därefter hanteras i det lokala postsystemet.

Vad betyder det när det står att min beställning "Behandlas"?

Det kan betyda flera olika saker. Vi kontrollerar om betalning har genomförts för beställningen; din beställning sammanställs och packas inför leveransen; din beställning väntar på ett objekt så att vi kan sammanställa hela leveransen.
Läs vår Fraktkostnadsberäkning om du vill visa beställningsprocess och leveranstid för din beställning!

 

Vart skickar jag min check?

  1. Utför din beställning online och välj att betala per post med check eller postanvisning
  2. Ange beställningsnumret på checken och utfärda den till AllPosters.se. Pengarna ska dras från en bank i USA och summan betalas i USA-dollar
  3. Skicka betalningen till:
    Order Processing Dept.
    AllPosters.com
    P.O. Box 742124
    Los Angeles, CA 90074-2124
Vad är skillnaden mellan en poster och ett konsttryck?
Konsttrycket är vanligen tryckt på kraftigare papper, som är tjockare och ofta har mer struktur.

Varför är vissa konsttryck dyrare än andra?
De flesta av de dyrare konsttrycken, om de inte är förstorade, kan vara en del eller en kombination av följande:
  • Signerad av konstnär - Konstnärens signatur visas på trycket.
  • Begränsad utgåva - Utgivaren eller konstnären har släppt en begränsad utgåva av varje tryck.
  • Screentryck – Ett konsttryck som målas på genom en duk. Varje färg kräver en separat duk och trycks med bläck av högre kvalitet.
  • Litografi – En tryckmetod där bilder eller text målas med exempelvis krita på sten, som sedan används för att framställa tryckta bilder.

Vad gör jag om jag inte hittar det jag söker?
Läs igenom avsnittet: Söka efter en produkt.

Om du fortfarande inte hittar det du söker beror det sannolikt på att produkten inte finns i tryck längre och därmed inte finns att köpa.

Vad är en originalfilmposter eller en dubbelsidig filmposter?
Originalfilmaffischer trycks vanligen i ett begränsat antal exemplar och är endast tillgängliga under en kort period. Dessa affischer är ofta dubbelsidiga med ett spegelvänt tryck på baksidan.

Vad står H/C, S/N och S/N/L/E för?
H/C – Ett nytryck av en originalposter eller ett originaltryck. Bilden trycks i svartvitt och handmålas sedan av en professionell konstnär. I vissa fall kan färger och skuggor skilja sig något från originalet.

S/N: Ett tryck som signerats av den konstnär som färglade trycket.

S/N/L/E: Ett tryck som signerats av den konstnär som färglade trycket och som är en begränsad utgåva.
Hur betalar jag för en beställning?

I kassan visas de betalningsalternativ som är tillgängliga för den plats där du befinner dig. Välj det alternativ som känns bäst, ge oss tillämplig faktureringsinformation så behandlar vi och skickar din beställning så fort som möjligt! Det snabbaste och mest praktiska sättet att slutföra din beställning är med kreditkort.
Betala online: Kreditkort
Betala med PayPal
Kan jag använda mitt bank-/checkkort om det har en Visa- eller MasterCard-logotyp?

Javisst! Kom ihåg att, beroende på bank, finns en auktorisation för kortet som "reserverar" pengarna och det reserverade beloppet kan inte du komma åt.

När blir jag debiterad för beställningen?

Du betalar när artikeln/artiklarna skickas till dig. Om du betalar med bank-/betalkort kan det hända att summan reserveras, beroende på vilken bank du har. Beloppet är då låst och du kan inte använda pengarna. Detta kan visas som en betalning i ditt kontoutdrag.

Godkänner ni PayPal?

Ja. Välj bara PayPal-alternativet vid betalningen så kan du betala via ditt PayPal-konto. Det här betalningsalternativet är bara tillgängligt för leveransadresser i USA, Australien, Kanada, Frankrike, Tyskland och Storbritannien med beställningar på högst SEK 2 613,00.

Tar ni emot betalning vid leverans eller banköverföring?

För tillfället kan vi bara ta emot kreditkort (Visa, MasterCard, Discover och American Express) Vi tar bara emot checkar eller postanvisningar från amerikanska banker som är utställda i US-dollar.

Ingår moms i priserna?

Priserna på vår webbplats inkluderar moms. Moms debiteras för varor som säljs inom EU. För beställningar utanför EU kan lokala skatter, import- eller tullavgifter tas ut. AllPosters.se kan inte ansvara för debiteringar som görs i andra länder eftersom tullpolicyer varierar från land till land. Vi föreslår att du kontaktar den lokala tullmyndigheten för mer information. Du bör vara medveten om att utrikes leveranser kan öppnas och kontrolleras av tullmyndigheterna.

Hur lång tid tar det för en banktransaktion online?

Det varierar normalt från några sekunder till 2-3 timmar för Allposters att få din betalning. I vissa fall kan det ta upp till 5 dagar beroende på plats och bank.
Tiden det tar för en överföring beror på många faktorer, inklusive lokala bankprocesser.

Vad ska jag göra om det tar mer än 2-3 timmar innan min betalning har kommit fram till Allposters?

Om du inte ser någon kreditering inom 2-3 timmar är det möjligt att din anslutning tillfälligt bröts när du betalade via banktransaktion med GiroPay, iDeal eller Nordea. I sådana fall måste du kanske göra en manuell betalning via kreditkort istället för en betalning via banktransaktion online.
Om problemen kvarstår kontaktar du oss. Vi hjälper dig mer än gärna att slutföra din betalning.

Vad ska jag göra om min betalning avvisas eller inte går igenom?

Om din betalning inte går igenom får du vanligen ett e-postbrev som meddelar detta.
Det kan vara flera skäl till detta, t.ex. ett anslutningsfel, otillräckligt med tillgångar på kontot, sessionens tidsgräns har gått ut osv.
Om du vill ändra betalningsmetod hänvisas du till nästa fråga om andra betalningsalternativ.

Hur lång tid tar en banköverföring?

På det flesta platser tar det mellan 5 till 10 vardagar för Allposters att erhålla din banköverföring. I vissa fall kan det ta upp till 30 dagar.
Tiden det tar för en överföring beror på många faktorer, inklusive lokala bankprocesser.
Så fort vi tagit emot din banköverföring skickar vi ett e-postbrev.

Vad gör jag om det tar mer än två veckor innan mina pengar har först över?

Säkerställ att du har använt det engångsreferensnummer som beskrivs på bekräftelsesidan och som du fick i e-postbrevet om bekräftelse. Referensnumret ska vara i titeln för din överföring. Vi behöver det för att matcha din betalning mot ditt konto. Om du glömmer att ta med referensnumret, numret är felaktigt eller om du använde samma nummer två gånger, kontaktar du oss. Du måste kunna skicka oss ett betalningskvitto. Vi hjälper dig mer än gärna att hitta din betalning. Om du använde ett giltigt referensnummer med din överföring följer du dessa steg innan du kontaktar oss:
1. Kontrollera att överföringsbeloppet har dragits från ditt bankkonto. Om det inte har det kontaktar du din bank.
2. Bekräfta med banken att din betalning har överförts till rätt konto. Kontonumret måste vara exakt samma som det du angav i de ursprungliga betalningsinstruktionerna (när du skapade ditt betalningsreferensnummer).

Vilka andra betalningsalternativ finns det?

Om du vill ändra betalningsmetod i beställningen klickar du här. På sidan för beställningsspårning klickar du på länken "Hitta beställning" och anger uppgifter för den nya betalningsmetoden.
Du kan även kontakta oss genom att klicka på länken "Kontakta oss". Vår kundtjänstpersonal hjälper mer än gärna till att lösa eventuella problem.
Vi accepterar följande kreditkort:
Visa
MasterCard
American Express
Discover

Varför kan jag inte rama in vissa postrar eller tryck som finns på er webbplats?

Trycket eller kombinationen av tryck, beskärning, mattering och listverk är för stort för inramning. Vi kan bara rama in kombinationer när den största sidan är mindre än 114 centimeter och den mindre sidan är mindre än 89 centimeter.
Du kan försöka minska storleken genom att:
  • Beskära ett tryck
  • Ta bort passepartout
  • Välja en mindre ramlist
  • Välj mellan våra förstorade mattor

Kan ni rama in eller montera ett tryck som jag redan har och som jag inte har köpt av er?

Den tjänsten är tyvärr inte tillgänglig för tillfället.

Det här är en present. Kan jag lägga till en hälsning och vad händer om presenten inte kommer fram i tid?

När du betalar kan du ange att beställningen är en present och skriva ett personligt meddelande. Meddelandet skrivs på följesedeln och vi kommer inte att ange priset på följesedeln. Du kan dessutom utnyttja våra kostnadsfria e-kort. Du behöver bara leta rätt på den bild som du vill skicka, klicka på den och välja Skicka som gratis e-kort. Med hjälp av den här kostnadsfria tjänsten kan du informera mottagaren om att presenten är på väg.

När jag ramar in en bild hos er, vad betyder alternativen Beskärning och Ingen beskärning?

BESKÄR: Om du väljer att använda mattering och din poster/ditt tryck har en färgad kant är det vanligt att beskära kanten och mattan till bildkanten. I ett sådant fall tas kanten och all tillhörande text bort, mattan slutar precis på bildkanten. Det innebär att den färdiga storleken blir mindre än de dimensioner som visats för trycket.


Matterad till bildkant

BESKÄR INTE: Om du väljer mattering och din poster/ditt tryck har en färgad kant visas kanten. Mattan och ramen anpassas till utsidan av det tryckta papperet. Det innebär att den färdiga storleken blir nästan samma som de dimensioner som visats för trycket.


Matterad till bildkant

Hur vet jag när min beställning skickas?
När din beställning skickas iväg får du ett e-postmeddelande med en sändningsbekräftelse. Om tjänsten för spårning av leveranser är tillgänglig får du även ett spårningsnummer eller flygfraktnummer med sändningsbekräftelsen (om du inte får något sådant nummer är inte tjänsten tillgänglig). Observera att sändning/leverans av beställningar endast sker måndag till fredag. Helgdagar ingår inte vid beräkning av leveransdag.

Det här är en present. Kommer mottagaren att se hur mycket den kostade och kan jag bifoga ett kort?
När du betalar kan du ange att beställningen är en present och skriva ett personligt meddelande. Meddelandet skrivs på följesedeln och vi kommer inte att ange priset på följesedeln. Du kan dessutom utnyttja våra kostnadsfria e-kort. Du behöver bara leta rätt på den bild som du vill skicka, klicka på den och välja Skicka som gratis e-kort. Med hjälp av den här kostnadsfria tjänsten kan du informera mottagaren om att presenten är på väg.

Hur paketeras beställningen?
Varornas kvalitet är högsta prioritet och vårt engagemang reflekteras i det förpackningsmaterial vi använder:

Du behöver inte vara orolig, om din beställning innehåller en kombination av de här objekten skickas de separat i lämplig förpackning utan extra debitering för fraktkostnad.
Postrar och konsttryck:
Inrullade i skyddande omslagspapper och paketerade i ett papprör.

Glättade foton och fotokort:
Förpackade och skyddade i ett platt 23 cm x 30 cmstandardkuvert av kartong.

Dekorspegel, överföringsbild på kanvas, monterade artiklar och inramade artiklar:
Paketeras i skyddande omslagsmaterial och packas i en slitstark kartong.

Presentförpackning:
I kassan kan du ange om beställningen är en present och skriva en egen hälsning som skrivs ut på följesedeln. Priserna utelämnas. För tillfället kan vi inte erbjuda någon presentförpackning.
Om det är något fel på min beställning? Hur gör jag för att returnera?

AllPosters.se åtar sig att leverera kvalitetsprodukter - vi garanterar att du blir 100 % nöjd!

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt inköp kan du returnera objektet inom 30 dagar från mottagandet och få en gratis ersättningsprodukt eller fullständig återbetalning för produktens pris. Fraktkostnader återbetalas inte.

Om du inte är nöjd med produkternas skick vid leveransen erbjuder vi ett smidigt alternativ för fotoretur. Allt du behöver göra är att ta ett digitalfoto av artikeln samt av den förpackning som den levererades i och bifoga dessa till ett e-postmeddelande som du skickar till returer@allposters.com. Vänligen ange följande uppgifter i ditt meddelande: ditt beställningsnummer, frakt-ID eller artikelnummer, en kort beskrivning av skälet till returen samt huruvida du vill ha en ersättningsprodukt eller pengarna tillbaka. Din förfrågan kommer att behandlas inom 48 timmar och du kommer att få ett e-postmeddelande som talar om att din ersättningsprodukt är under tillverkning.

Om du vill returnera objekt förpackar du dem i det ursprungliga röret eller lådan och bifogar det ifyllda formuläret med returanvisningar som finns på baksidan av den fraktsedel som medföljde beställningen. Se till att du anger orsaken till returen och vad du önskar av oss: Gratis ersättningsprodukt eller återbetalning.

Vi rekommenderar att du returnerar artikeln med en spårbar metod.

För internationella returer kontaktar du vår kundsupport på bestallningar@allposters.com

Levererar ni till mitt land?

Vi levererar till nästan hela världen! När du utför en beställning väljer du land i listan på sidan för leveransinformation där du anger namn och adress. Alla länder vi kan leverera till finns med i listan.

Är det säkert att beställa på internet från er?

Vi bryr oss om din säkerhet. För att visa vårt engagemang har vi anslutit oss till AmbironTrustWaves anpassningslösning TrustKeeper, som verifierar efterlevnad av PCI DSS-standarden för datasäkerhet (Payment Card Industry Data Security Standard). Lösningen stöds av flera stora kreditkortsföretag, däribland American Express, Diners Club, Discover, JCB, MasterCard International, Visa International och Visa USA.

Dessutom skyddas dina personliga uppgifter med hjälp av ett SSL-certifikat från VeriSign. Information som skickas till adresser som inleds med https krypteras med SSL-teknik före överföring.

Hur beställer jag från er utan att visa kreditkortet online?


För tillfället erbjuder vi bara onlinebetalningar för den plats där du befinner dig.

Alternativet för offline-betalning kan endast väljas av kunder i USA. Mer information om våra betalningsmetoder hittar du i Betalningssätt -Hjälp-avsnittet.

Vad händer om jag inte är nöjd med min produkt?

AllPosters.se åtar sig att leverera kvalitetsprodukter - vi garanterar att du blir 100 % nöjd!

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt inköp kan du returnera objektet inom 30 dagar från mottagandet och få en gratis ersättningsprodukt eller fullständig återbetalning för produktens pris.

Se våra försäljningsvillkor för information om hur du returnerar en vara.

Hur avslutar jag prenumerationen på er e-postlista?
Om du inte längre vill få Posterklubbens nyhetsbrev eller annan specifik information kan du informera oss om detta genom att skicka ett e-postmeddelande från den e-postadress som du använder till requests@allposters.com med REMOVE (ta bort) i ämnesraden. Din begäran behandlas inom sju arbetsdagar och därefter kontaktar vi dig endast i den mån det krävs för hantering av dina beställningar

< Back