Allposters
   
 
 
Beställningsprocess och beräknad tid för leverans

Beroende på kombinationen av beställda objekt kan tiden för beställningsprocessen variera. Eftersom vi vill behålla våra konkurrenskraftiga fraktkostnader skickar vi alla liknande objekt i samma leverans. Observera att beställningar bara skickas/levereras måndag-fredag. Angivna leveranstider inkluderar inte helgdagar.
Om det rör sig om en restorder eller om en artikel skulle vara tillfälligt slut på lagret kan vi hålla även resten av artiklarna tills den artikeln åter finns i lager. När vi väl får in den igen skickar vi hela beställningen till dig.

 
 
Genomsnittlig tid för hantering per artikel:
Objekttyper Tid för hantering
Postrar, tryck, foton, kalendrar,
Vykort, magneter och t-shirtar:
Vanligen 24 timmar
Specialbeställda tryck: 5–7 arbetsdagar
Inramade och monterade objekt: 3–10 arbetsdagar
Obs! Om du beställer både postrar och specialbeställda tryck kan beställningsprocessen ta 5–7 dagar, eftersom vi kommer att leverera dessa artiklar tillsammans.
 
Genomsnittlig leveranstid i dagar:
Leveranssätt Leveranstid
Postrar, tryck, foton, kalendrar, vykort, magneter och t-shirtar::
Standardleverans: 2–5 arbetsdagar efter hantering
Inramade och monterade objekt:
Standardleverans:
(Destinationer i Storbritannien)
48 timmar efter processen
Standardleverans:
(Europeiska kontinenten)
3-7 arbetsdagar efter beställningsprocessen
< Back

Spåra leveransen

Om du har några frågor om din beställning kan du kontakta vår kundtjänst.Du kan även skicka din fråga till adressen bestallningar@allposters.com.
Vår kundtjänstpersonal kommer att behandla din förfrågan så snart de kan

RETURER

Vad är er returpolicy?
Vår internationella verksamhet ska stänga ner, så vi kan inte skicka några ersättningsprodukter efter den 24 december.

Felaktiga eller skadade artiklar (fotoreturer):
Om vi skickat fel produkt eller om den kommer fram i skadat eller dåligt skick, mejla en digital bild på den skadade/felaktiga produkten och paketet till returer@allposters.com. Se till att inkludera följande i meddelandet: ditt ordernummer, leverans-ID eller artikelnummer, en kort beskrivning om varför du returnerar produkten samt om du vill ha en ersättningsprodukt eller en återbetalning. Observera att vi inte skickar några ersättningsprodukter efter den 24 december. Se till att skicka din förfrågan inom 30 dagar efter att du mottog leveransen. Din förfrågan kommer att behandlas inom 48 timmar och vi skickar ett mejl som bekräftar att ersättningen eller återbetalningen är på väg. Om du väljer en återbetalning eller returnerar en produkt efter den 24 december så betalar vi tillbaka hela beloppet för produkten och fraktkostnaden.

Tänk på att du måste att betala de direkta kostnaderna för att returnera varan. Vi rekommenderar att du returnerar artikeln med en spårbar metod. Om du returnerar en vara som normalt inte kan returneras per post, ansvarar du fortfarande för kostnaden för att skicka tillbaka varan. Tabellen nedan ger en rimlig uppskattning av returkostnaden:

Produkttyp Emballagetyp Beräknad returkostnad
Affisch / T-shirt / Plåtskylt / Andra små produkter rör / påse / liten låda SEK 68,00 - SEK 291,00
Bildtapet stort rör SEK 123,00 - SEK 345,00
Liten inramad/specialtillverkad produkt låda för liten ram (ca max 70 × 60 × 5 cm) SEK 123,00 - SEK 345,00
Pappfigur / Medelstor inramad/specialtillverkad produkt låda för medelstor ram (ca max 90 × 70 × 8 cm) SEK 127 - SEK 409,00
Stor inramad/specialtillverkad produkt låda för stor ram (ca max 105 × 80 × 10 cm) SEK 318,00 - SEK 454,00

Välj något av våra returcenter:
Art & AllPosters (returns)
c/o Laser Transport International Ltd
Lympne Distribution Park
Hythe, Kent, CT21 4LR
United Kingdom
Art & AllPosters (Rücksendungen)
p/a Egetra
Herrenpfad-Süd 40
D-41334 Nettetal
Tyskland
Art & AllPosters (Retours)
p/a Egetra S.A. Transports International
3/5, rue Marc Seguin
95194 Goussainville Cedex
Frankrike
Art & AllPosters (Returns)
De Voorde 40
5807 EZ Oostrum
Nederländerna

Återbetalningar
Återbetalningar sker med samma betalningssätt som du använde för den ursprungliga transaktionen. Du kommer inte att debiteras några avgifter vid en sådan återbetalning. Förutom för fotoreturer kan vi komma att hålla inne med återbetalningen tills vi har tagit emot varorna eller tills du har styrkt att du har skickat tillbaka varorna, beroende på vilket som sker först.

Byten
Om din vara kom fram i gott skick, men du skulle vilja byta ut den mot en produkt i en annan storlek eller till en annan vara, returnera varan för en återbetalning enligt instruktionerna under "Övriga returer" och gör en ny beställning.

< Back

Leveransbegränsningar för beställda artiklar

Många tullmyndigheter har infört måttbegränsningar på paket från utlandet. Ett rektangulärt paket får vara max. 107 centimeter långt och 201 centimeter högt (maxlängd plus omkrets: 274 centimeter). Detta gäller alla länder utom:

Andorra
Azerbajdzjan
Österrike
Belgien
Kanada
Danmark
Finland
Frankrike (inklusive Monaco)
Tyskland
Gibraltar
Storbritannien och Nordirland
Grekland
Hongkong
Italien
Japan
Liechtenstein
Luxemburg
Malta
Macao
Nederländerna
Portugal
Irländska republiken (södra Irland)
San Marino
Spanien
Sverige
Schweiz
Vatikanstaten

Om en beställning överskrider högsta gräns annulleras den av AllPosters.se; hela beloppet återbetalas.

< Back
Vanliga frågor om leveranser och returer


Hur vet jag när min beställning skickas?
När din beställning skickas iväg får du ett e-postmeddelande med en sändningsbekräftelse. Om tjänsten för spårning av leveranser är tillgänglig får du även ett spårningsnummer eller flygfraktnummer med sändningsbekräftelsen (om du inte får något sådant nummer är inte tjänsten tillgänglig). Observera att sändning/leverans av beställningar endast sker måndag till fredag. Helgdagar ingår inte vid beräkning av leveransdag.

Det här är en present. Kommer mottagaren att se hur mycket den kostade och kan jag bifoga ett kort?
När du betalar kan du ange att beställningen är en present och skriva ett personligt meddelande. Meddelandet skrivs på följesedeln och vi kommer inte att ange priset på följesedeln. Du kan dessutom utnyttja våra kostnadsfria e-kort. Du behöver bara leta rätt på den bild som du vill skicka, klicka på den och välja Skicka som gratis e-kort. Med hjälp av den här kostnadsfria tjänsten kan du informera mottagaren om att presenten är på väg.

Hur paketeras beställningen?
Varornas kvalitet är högsta prioritet och vårt engagemang reflekteras i det förpackningsmaterial vi använder:

Du behöver inte vara orolig, om din beställning innehåller en kombination av de här objekten skickas de separat i lämplig förpackning utan extra debitering för fraktkostnad.
Postrar och konsttryck:
Inrullade i skyddande omslagspapper och paketerade i ett papprör.

Glättade foton och fotokort:
Förpackade och skyddade i ett platt 23 cm x 30 cmstandardkuvert av kartong.

Dekorspegel, överföringsbild på kanvas, monterade artiklar och inramade artiklar:
Paketeras i skyddande omslagsmaterial och packas i en slitstark kartong.

Presentförpackning:
I kassan kan du ange om beställningen är en present och skriva en egen hälsning som skrivs ut på följesedeln. Priserna utelämnas. För tillfället kan vi inte erbjuda någon presentförpackning.

Vad händer om jag inte är nöjd med min produkt?

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt inköp kan du returnera objektet inom 30 dagar från mottagandet och få en gratis ersättningsprodukt eller fullständig återbetalning för produktens pris.

Se våra försäljningsvillkor för information om hur du returnerar en vara.


Levererar ni till mitt land?

Vi levererar till nästan hela världen! När du utför en beställning väljer du land i listan på sidan för leveransinformation där du anger namn och adress. Alla länder vi kan leverera till finns med i listan.

< Back