Allposters
 

Betalningssätt

Om vi ska kunna tjäna dig på ett effektivt sätt måste du utföra beställningen på vår webbplats och sedan välja mellan flera olika alternativ och kanaler som finns tillgängliga för dig.

För tillfället har vi inte betalningsalternativen COD (betala vid leverans) eller banköverföring.

 
Kreditkort (Betala online)

För snabbast service gör du din beställning på vår webbplats och väljer alternativet för onlinebetalning med kreditkort för att använda vår säkra webbplats och utnyttja vår Garanterad säkerhet. Vi accepterar följande kreditkort:

Visa
MasterCard/EuroCard
American Express
Om du betalar med bank-/betalkort kan det hända att summan reserveras, beroende på vilken bank du har. Beloppet är då låst och du kan inte använda pengarna. Detta kan visas som en betalning i ditt kontoutdrag.

När vi begär tillstånd för betalning av ditt köp kan ditt finansinstitut reservera motsvarande belopp på ditt konto. Även om en sådan reservering har gjorts är det endast det faktiska beloppet för transaktionen som i slutänden dras från kontot och detta sker inte förrän transaktionen har behandlats.

De flesta finansinstitut tar bort reserveringen från ditt konto när det faktiska transaktionsbeloppet dras från kontot eller tre till fem arbetsdagar efter tillståndsbegäran, beroende på vilket som inträffar först. Eftersom finansinstituten har olika principer för detta rekommenderar vi att du riktar eventuella frågor direkt till ditt finansinstitut. Allposters.se kan inte ta bort reserveringar av belopp från ditt konto.

< Back

Kreditkort (Betala med telefon)

Genom att välja alternativet Betala med telefon kan du göra din beställning online och sedan ringa vår Kundtjänst och ange ditt beställningsnummer och dina kortuppgifter för att slutföra betalningen säkert via telefon.  Du kommer att få en beställningsbekräftelse via mejl med kontaktinformation och en länk till vår webbplats där du kan granska din beställning och även välja att istället betala online med bank- eller betalkort.

< Back

Plusgiro

En banktransaktion offline eller elektronisk betalningsöverföring (EFT) är en lokal elektronisk överföring eller penningtransaktion där köparen deponerar belopp i ett särskilt konto.
Detta är ett säkert betalningsalternativ för kunder som inte vill betala online med ett kreditkort.
Global Collect hanterar betalningar via banktransaktioner för samtliga AllPosters-kunder.

Tre steg behövs för en banktransaktion offline:
1) Du får ett e-postbrev om bekräftelse med all den information som du behöver för att slutföra processen.
2) Använd den informationen till att starta en banktransaktion. Själva tillvägagångssättet för transaktionen varierar mellan banker, så kontrollera med din bankkontakt om instruktioner.
3) Instruera banken att överföra beloppet till Allposters så är du klar. När betalningen har behandlats skickar vi beställningen till dig. Du får även en bekräftelse via e-post med leveransinformation.

Viktigt! Du måste inkludera ditt referensnummer på din banks överföringsformulär för att vi ska behandla din betalning. Om det inte finns tillräckligt med plats för hela numret i formuläret kommentars- eller referensnummerfält, anger du det i namnfältet efter eller istället för ditt namn. Referensnumret hittar du på informationsformuläret som skapas på bekräftelsesidan och som du erhöll i e-postbekräftelsen.

< Back

PayPal

Gör betalningar med PayPal - det är snabbt, gratis och säkert! Du behöver bara välja PayPal-alternativet vid betalningen om du vill göra en betalning via ditt PayPal-konto.

Det här betalningsalternativet är bara tillgängligt för leveransadresser i USA, Australien, Kanada, Frankrike, Tyskland och Storbritannien med beställningar på högst SEK 2 613,00.

< Back

Köp nu – betala efter leverans!

Vi är glada att kunna erbjuda dig att betala mot faktura som en säker och enkel betalningsmetod.
Med Klarna faktura behöver du aldrig ange dina kontouppgifter och du betalar först efter att du fått din beställning.

Du har alltid 14 dagar från avsändningsdatum för att betala din faktura
Du behöver aldrig ange dina bankkonto- eller kortuppgifter till oss

Observera att Klarna faktura endast kan användas av privatpersoner. Du betalar direkt till Klarna, som vi vidarebefordrar din fordran till.
Det är möjligt att dina personuppgifter kan användas av Klarna för att verifiera din identitet och kreditvärdighet. Klicka här för att se fullständiga betalningsvillkor för Klarna faktura.

< Back

Internationell prissättning

AllPosters.se beräknar priser i lokala valutor för alla objekt med hjälp av konkurrenskraftiga valutakurser. Totalen i lokal valuta som visas i kundvagnen (eller som försäljningspris) beräknas som summan av alla beställda objekt enligt priset i US-dollar varefter de konverteras till din valuta. Det här beloppet kan ibland skilja sig från summan för varje enskilt pris i lokal valuta i kundvagnen pga. avrundningsskillnader som uppstår vid konvertering. Den här skillnaden, om någon, är mycket liten - upp till en cent (USD $ 0,01) per objekt.
Om du visar webbplatsen i Latinamerika visas priserna i US dollar. I det här fallet indikerar ($) inte ett pris i peso utan USD.

< Back

Tullavgifter och/eller moms

Moms debiteras för varor som säljs inom EU. Varor som importeras till EU kan bli föremål för tullavgifter. Priserna på webbplatsen inkluderar tullavgifter och/eller moms. För beställningar utanför EU kan lokala skatter, import- eller tullavgifter tas ut. AllPosters.se kan inte ansvara för debiteringar som görs i andra länder eftersom tullpolicyer varierar från land till land. Vi föreslår att du kontaktar den lokala tullmyndigheten för mer information. Du bör vara medveten om att utrikes leveranser kan öppnas och kontrolleras av tullmyndigheterna.

< Back

Vanliga frågor om betalningsmetoder

Hur betalar jag för en beställning?

I kassan visas de betalningsalternativ som är tillgängliga för den plats där du befinner dig. Välj det alternativ som känns bäst, ge oss tillämplig faktureringsinformation så behandlar vi och skickar din beställning så fort som möjligt! Det snabbaste och mest praktiska sättet att slutföra din beställning är med kreditkort.
Betala online: Kreditkort
Betala med PayPal
Kan jag använda mitt bank-/checkkort om det har en Visa- eller MasterCard-logotyp?

Javisst! Kom ihåg att, beroende på bank, finns en auktorisation för kortet som "reserverar" pengarna och det reserverade beloppet kan inte du komma åt.

När blir jag debiterad för beställningen?

Du betalar när artikeln/artiklarna skickas till dig. Om du betalar med bank-/betalkort kan det hända att summan reserveras, beroende på vilken bank du har. Beloppet är då låst och du kan inte använda pengarna. Detta kan visas som en betalning i ditt kontoutdrag.

Godkänner ni PayPal?

Ja. Välj bara PayPal-alternativet vid betalningen så kan du betala via ditt PayPal-konto. Det här betalningsalternativet är bara tillgängligt för leveransadresser i USA, Australien, Kanada, Frankrike, Tyskland och Storbritannien med beställningar på högst SEK 2 613,00.

Tar ni emot betalning vid leverans eller banköverföring?

För tillfället kan vi bara ta emot kreditkort (Visa, MasterCard, Discover och American Express) Vi tar bara emot checkar eller postanvisningar från amerikanska banker som är utställda i US-dollar.

Ingår moms i priserna?

Priserna på vår webbplats inkluderar moms. Moms debiteras för varor som säljs inom EU. För beställningar utanför EU kan lokala skatter, import- eller tullavgifter tas ut. AllPosters.se kan inte ansvara för debiteringar som görs i andra länder eftersom tullpolicyer varierar från land till land. Vi föreslår att du kontaktar den lokala tullmyndigheten för mer information. Du bör vara medveten om att utrikes leveranser kan öppnas och kontrolleras av tullmyndigheterna.

Hur lång tid tar det för en banktransaktion online?

Det varierar normalt från några sekunder till 2-3 timmar för Allposters att få din betalning. I vissa fall kan det ta upp till 5 dagar beroende på plats och bank.
Tiden det tar för en överföring beror på många faktorer, inklusive lokala bankprocesser.

Vad ska jag göra om det tar mer än 2-3 timmar innan min betalning har kommit fram till Allposters?

Om du inte ser någon kreditering inom 2-3 timmar är det möjligt att din anslutning tillfälligt bröts när du betalade via banktransaktion med GiroPay, iDeal eller Nordea. I sådana fall måste du kanske göra en manuell betalning via kreditkort istället för en betalning via banktransaktion online.
Om problemen kvarstår kontaktar du oss. Vi hjälper dig mer än gärna att slutföra din betalning.

Vad ska jag göra om min betalning avvisas eller inte går igenom?

Om din betalning inte går igenom får du vanligen ett e-postbrev som meddelar detta.
Det kan vara flera skäl till detta, t.ex. ett anslutningsfel, otillräckligt med tillgångar på kontot, sessionens tidsgräns har gått ut osv.
Om du vill ändra betalningsmetod hänvisas du till nästa fråga om andra betalningsalternativ.

Hur lång tid tar en banköverföring?

På det flesta platser tar det mellan 5 till 10 vardagar för Allposters att erhålla din banköverföring. I vissa fall kan det ta upp till 30 dagar.
Tiden det tar för en överföring beror på många faktorer, inklusive lokala bankprocesser.
Så fort vi tagit emot din banköverföring skickar vi ett e-postbrev.

Vad gör jag om det tar mer än två veckor innan mina pengar har först över?

Säkerställ att du har använt det engångsreferensnummer som beskrivs på bekräftelsesidan och som du fick i e-postbrevet om bekräftelse. Referensnumret ska vara i titeln för din överföring. Vi behöver det för att matcha din betalning mot ditt konto. Om du glömmer att ta med referensnumret, numret är felaktigt eller om du använde samma nummer två gånger, kontaktar du oss. Du måste kunna skicka oss ett betalningskvitto. Vi hjälper dig mer än gärna att hitta din betalning. Om du använde ett giltigt referensnummer med din överföring följer du dessa steg innan du kontaktar oss:
1. Kontrollera att överföringsbeloppet har dragits från ditt bankkonto. Om det inte har det kontaktar du din bank.
2. Bekräfta med banken att din betalning har överförts till rätt konto. Kontonumret måste vara exakt samma som det du angav i de ursprungliga betalningsinstruktionerna (när du skapade ditt betalningsreferensnummer).

Vilka andra betalningsalternativ finns det?

Om du vill ändra betalningsmetod i beställningen klickar du här. På sidan för beställningsspårning klickar du på länken "Hitta beställning" och anger uppgifter för den nya betalningsmetoden.
Du kan även kontakta oss genom att klicka på länken "Kontakta oss". Vår kundtjänstpersonal hjälper mer än gärna till att lösa eventuella problem.
Vi accepterar följande kreditkort:
Visa
MasterCard
American Express
Discover

< Back